pasek2019

Biblioteka Pedagogiczna Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji nauczycieli we Włocławku służy w szczególności wspieraniu procesu kształcenia i doskonalenia nauczycieli, a także wspieraniu działalności szkół, w tym bibliotek szkolnych oraz placówek oświatowych, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek doskonalenia nauczycieli.
Biblioteka prowadzi wspomaganie szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Placówki

Biblioteka szkolna

1. Eduapki - możliwości aplikacji mobilnych 
2. Cyfrowe wsparcie nauczyciela 
3. Moi uczniowie są bezpieczni w sieci 
4. Edukacja z pasją - jak uczyć się bawiąc 
5. Czytanie i programowanie 
6. Ewidencja zbiorów bibliotecznych
7. Jak przygotować plan pracy biblioteki szkolnej?

Otwarte zajęcia edukacyjne
Zapisy na zajęcia przyjmowane są w Czytelni Biblioteki Pedagogicznej (pok. nr 6),
telefonicznie pod numerem: 54 231 33 42, wew. 32 lub on-line, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

1. Zajęcia biblioteczne
1.1 Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna

1. "Kto Ty jesteś? Polak mały" - interaktywne zabawy z książką
2. Tajemnice biblioteki pedagogicznej KPCEN
3. Tradycje wielkanocne na Kujawach
4. Tradycje bożonarodzeniowe na Kujawach
5. Podróż do krainy bajek i baśni
6. Szlakiem legend i podań kujawskich - "Legenda o Popielu" z wykorzystaniem grywalizacji i ozobotów
7. Szlakiem legend i podań kujawskich - "Legenda o stroju kujawskim" z wykorzystaniem grywalizacji i pedagogiki zabawy
8. Patroni włocławskich ulic
9. Podróżujemy po Paryżu - zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku Kamishibai oraz ozobotów
10. Czytamy z Makey Makey
11. Klikamy bezpiecznie - zasady netykiety w internecie
12. Moje pierwsze spotkanie z teatrzykiem Kamishibai
13. Kolorowe zabawy z książką, chustą i tunelem animacyjnym
14. Bawimy się światłem
15. Wyprawa do krainy bajek i baśni z robotem Doc

1.2 Szkoła podstawowa klasy IV-VI

1. Czytamy inaczej w bibliotece - zajęcia z wykorzystaniem robotów Dash i Dot
2. Poszukujemy informacji o Włocławku z ozobotami
3. Kosmicznie ze Scottim - zajęcia z wykorzystaniem gry planszowo-mobilnej Scottie Go!
4. Biblioteka cyfrowa, czyli jaka?
5. Od tabliczki glinianej do e-booka - wirtualny przewodnik po historii książki
6. Czy internet jest bezpieczny?
7. Zabawy z edukacyjną grą planszową „W pustyni i w puszczy”
8. Biblioteka pedagogiczna jakiej nie znamy

1.3 Szkoła podstawowa klasy VII-VIII/Gimnazjum

1. Biblioteka Pedagogiczna i jej zasoby
2. 100 zagadek - escape room
3. Twoje dane, twoja sprawa
4. Komiks - inny wymiar książki
5. Komunikowanie się ludzi - dawniej i dziś
6. Reklama - informacja czy manipulacja
7. Graffiti sztuka czy wandalizm - inna historia pisma
8. Cyberprzestrzeń - dobrodziejstwo czy zagrożenie?

1.4 Szkoła ponadpodstawowa

1. Wirtualna biblioteka - poszukiwanie informacji w bibliotekach cyfrowych
2. Cyberprzestrzeń - dobrodziejstwo czy zagrożenie?
3. Jak publikować w sieci? - prawa autorskie i prawa użytkowników
4. Pokój szyfrów - escape room
5. Co powinien wiedzieć przyszły użytkownik biblioteki akademickiej?

4. Doradztwo edukacyjno-zawodowe

1. Świat zawodów nie jest mi obcy - przedszkole, edukacja wczesnoszkolna
2. Branże i zawody - kim warto zostać? - szkoła podstawowa (klasy 7-8), gimnazjum
3. Mądrze zaplanuj swoją przyszłość - szkoła ponadpodstawowa
4. Zawodowe kalambury - świat zainteresowań i zawodów - szkoła podstawowa
5. Moje mocne strony, mój kapitał - szkoła podstawowa i ponadpodstawowa
6. Samowiedza i autoprezentacja - szkoła podstawowa
7. Wolontariat - praca na rzecz innych - szkoła podstawowa i ponadpodstawowa
8. Trudna sztuka podejmowania decyzji - szkoła podstawowa i ponadpodstawowa
9. Czy przedszkolak wybiera zawód? Realizacja preorientacji zawodowej w przedszkolu i w kl. I-III