Biblioteka Pedagogiczna Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji nauczycieli we Włocławku służy w szczególności wspieraniu procesu kształcenia i doskonalenia nauczycieli, a także wspieraniu działalności szkół, w tym bibliotek szkolnych oraz placówek oświatowych, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek doskonalenia nauczycieli. Biblioteka prowadzi wspomaganie szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Placówki
Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy szkoły 1. Zastosowanie TIK w dokumentowaniu pracy ucznia na lekcjach przedmiotów przyrodniczych (warsztat) 2. Excel w pracy nauczyciela (kurs blended learning) 3. Nagrywanie i obróbka filmów edukacyjno-promocyjnych (kurs blended learning) 4. Jak pracować z interaktywną tablicą podczas zajęć dydaktycznych? (warsztat) 5. Motywowanie uczniów do nauki za pomocą TIK (warsztat) 6. Edukacja medialna w szkole (warsztat) 7. Kujawsko-Pomorska Platforma Edukacyjna Edupolis jako narzędzie pracy e-nauczyciela (warsztat) 8. Administrator Szkolny Kujawsko-Pomorskiej Platformy Edukacyjnej Edupolis 9. Gramy z regionem - wirtualna gra po regionie i zasoby platformy Edupolis (warsztat) 10. Edukacyjne zastosowanie gry Minecraft (warsztat) 11. Animacja poklatkowa w rozwijaniu kompetencji czytelniczych i medialnych (warsztat) 12. Programowanie a rozwijanie kompetencji logicznego myślenia uczniów (warsztat) 13. E-nauczyciel w realizacji podstawy programowej (kurs blended learning)
Biblioteka szkolna
1. Organizacja i zarządzanie biblioteką szkolną (warsztat) 2. Multilekcje biblioteczne - prosty sposób na wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej (warsztat) 3. Broker informacji - nowa rola bibliotekarza (kurs online) 4. Czytelnictwo w dobie cyfrowej - jak zachęcać uczniów do czytania? (warsztat)
Otwarte zajęcia edukacyjne Zapisy na zajęcia przyjmowane są w Czytelni Biblioteki Pedagogicznej (pok. nr 6), telefonicznie pod numerem: 54 231 33 42, wew. 32 lub on-line, e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
1. Zajęcia biblioteczne
1.1 Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna 1. Tajemnice Biblioteki Pedagogicznej 2. Podróż w siedmiomilowych butach po zaczarowanym świecie literatury 3. Pogotowie książkowe - kolorowe zabawy z książką, chustą i tunelem animacyjnym 4. Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? 5. Podróż do krainy bajek i baśni 6. Legendy kujawskie 7. W krainie książek dla dzieci 8. Interaktywne zabawy z encyklopedią i słownikiem 9. Z "Lokomotywą" Juliana Tuwima jedziemy w świat 10. Moje pierwsze spotkanie z teatrzykiem Kamishibai 11. Tradycje i obyczaje bożonarodzeniowe 12. O tradycjach i zwyczajach wielkanocnych 13. Bawimy się światłem - zajęcia kreatywne z wykorzystaniem iluminacji świetlnej
1.2 Szkoła podstawowa klasy IV – VI 1. Biblioteka pedagogiczna jakiej nie znamy 2. Szlakiem legend i podań kujawskich 3. Od tabliczki glinianej do e-booka - wirtualny przewodnik po historii książki 4. Encyklopedie i słowniki jako źródła informacji 5. Poszukiwanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł 6. Komunikowanie się ludzi - dawniej i dziś 7. Bezpiecznie żeglujemy w Internecie 8. Wyszukujemy informacje o regionie z wykorzystaniem platformy Edupolis 9. Z grą Minecraft po województwie kujawsko-pomorskim 10. "Jak to drzewiej bywało" - czerpanie papieru i pisanie gęsim piórem 11. Włocławek ,moje miasto - gra miejska z wykorzystaniem urządzeń mobilnych 12. Tradycje bożonarodzeniowe w Polsce 13. O tradycjach i zwyczajach wielkanocnych 14. Alchemia światła - zajęcia kreatywne z wykorzystaniem iluminacji świetlnej
1.3 Gimnazjum 1. Twoje dane, twoja sprawa 2. Biblioteka Pedagogiczna i jej zasoby 3. Komunikowanie się ludzi - dawniej i dziś 4. Komiks - inny wymiar książki 5. Nie tylko wujek Google i ciocia Wikipedia 6. Reklama - informacja czy manipulacja 7. Graffiti sztuka czy wandalizm - inna historia pisma 8. Cyberprzestrzeń - dobrodziejstwo czy zagrożenie? 9. Z grą Minecraft po województwie kujawsko-pomorskim
1.4 Szkoła ponadgimnazjalna
1. Internet jako wirtualna biblioteka 2. Warsztat informacyjno-bibliograficzny biblioteki na przykładzie Biblioteki Pedagogicznej KPCEN 3. Cyberprzestrzeń - dobrodziejstwo czy zagrożenie? 4. Jak publikować w sieci? - prawa autorskie i prawa użytkowników 5. Wirtualna biblioteka - poszukiwanie informacji w bibliotekach cyfrowych 6. Co powinien wiedzieć przyszły użytkownik biblioteki akademickiej?
|