pasek2019

Aktualności


Czytelnictwo i specjalne potrzeby edukacyjne na łamach czasopism elektronicznych

 

Dialogi Biblioteczne to pismo o charakterze informacyjno-poradnikowym wydawane przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką im. J. Lompy w Katowicach. Na jego łamach publikowane są artykuły związane z działalnością biblioteki i jej filii, wywiady z ludźmi książki i prasy, materiały pomocne w codziennym warsztacie pracy nauczyciela bibliotekarza oraz teksty prezentujące życie kulturalne regionu. Wart polecenie jest artykuł Od klasycznej baśni do fantasy : co warto polecić młodemu czytelnikowi?, którego autorką jest Barbara Michałek (Nr 2/2015). „Niedawno pisaliśmy propozycje do ministerialnego programu Książki naszych marzeń. W październiku poznaliśmy szczegóły Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na najbliższe lata. Mamy nadzieję, że dobry klimat wokół czytelnictwa będzie trwał. Nauczyciele bibliotekarze niektórych szkół, głównie podstawowych, zwrócili się do nas z prośbą o sugestie dotyczące zakupu nowości do bibliotek. Ponieważ pytania dotyczyły I i II etapu edukacyjnego, chcemy się podzielić efektami naszych przemyśleń. Co zatem można w miarę możliwości finansowych! zakupić i polecić uczniom?” Więcej…

 

Więcej…
 

Nowości w Bibliotece Pedagogicznej

sdsds

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wypożyczania nowo zakupionych publikacji. Wśród zbiorów znajdują się pozycje z zakresu literatury pięknej uhonorowane prestiżowymi nagrodami w Polsce i na świecie.

Więcej…
 

E-learning i blended learning na łamach czasopism elektronicznych

 

1. Edukator Zawodowy jest wortalem internetowym dla nauczycieli, uczniów i studentów, konsultantów, doradców zawodowych, edukatorów kształcenia zawodowego i ustawicznego, pedagogów i psychologów oraz wszystkich żywo zainteresowanych tematyką związaną ze szkolnictwem zawodowym i kształceniem ustawicznym. Na szczególną uwagę zasługuje artykuł Marty Dziubińskiej Nauczę się uczyć z wykorzystaniem narzędzi e-learningowych „Wydaje się, że nauczyciele w swojej działalności dydaktycznej ciągle bardziej skupiają się na nauczaniu niż na procesie uczenia się. Istnieje potrzeba przedefiniowania roli nauczyciela w tym względzie i zwrócenia uwagi na kształtowanie umiejętności związanych ze świadomym kreowaniem aktywnych postaw i strategii uczenia się wśród uczniów. Konstruując sylabusy, konspekty i harmonogramy zajęć i kursów, dydaktycy powinni w większym zakresie uwzględniać metody i techniki aktywizujące potencjał uczniów i motywujące do podejmowania działań samokształceniowych raczej niż stosować typowe metody podawcze służące przekazywaniu i przyswajaniu kolejnych porcji informacji – ważniejsze zdaje się być jak sprawić, aby uczeń przyswoił wiedzę i umiejętności niż czego powinien być nauczony.” (fragm.)

 

1

 

2. Języki Obce w Szkole to czasopismo przedmiotowo-metodyczne wydawane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Wart zainteresowania jest artykuł Projektowanie kursu blended learning - komponent e-learningowy Obecnie studenci uczą się inaczej, niż robili to ich rodzice, a nawet w inny sposób, iż sami robili to jeszcze kilka lat temu. Dlatego też istnieje potrzeba wprowadzania nowych sposobów nie tylko nauczania, ale również motywowania studentów do nauki języka obcego, w szczególności języka specjalistycznego. Nauczanie hybrydowe jest relatywnie nową metodą uczenia się, ale zyskującą coraz większą liczbę zwolenników. Wydaje się też, że uzupełnienie tradycyjnych zajęć w sali lekcyjnej za pomocą komponentu online może przynieść satysfakcjonujące rezultaty. (fragm.)

 

2

 

 

Drzwi Otwarte

mido16Na corocznie organizowanych przez naszą placówkę Drzwiach Otwartych mieliśmy przyjemność zaprezentować działalność centrum. 
Bogaty program spotkania wypełniły wystąpienia zaproszonych gości poruszające aktualne kwestie szeroko rozumianego programowania w edukacji oraz interaktywne prezentacje tematyczne ukazujące specyfikę funkcjonowania naszej placówki.

Więcej…
 

Klimaty jesieni

minijesZapraszamy do Biblioteki Pedagogicznej, w której można obejrzeć wystawę obrazującą różne odcienie jesieni. Ekspozycja inicjuje cykl prac plastycznych ilustrujących pory roku.
Autorami rysunków, grafik, prac malarskich są dzieci i młodzież z Mołdawii, Serbii, Bangladeszu, Rosji, Białorusi, Armenii i Kazachstanu.
Wystawa została zorganizowana dzięki współpracy naszego centrum z Galerią i Ośrodkiem Plastycznym Twórczości Dziecka w Toruniu.

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 11